БЕЗГОТІВКОВА МОНЕТИЗАЦІЯ СУБСИДІЙ ТА ПІЛЬГ
Поширені запитання
- Куди звернутись за призначенням пільг/субсидій?
За отриманням інформації щодо будь-яких питань, пов’язаних із призначенням житлової субсидії/пільги, звертайтесь до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення.
- Що робити субсидіанту /пільговику якщо він не має мобільного телефону?
Інформація про номер мобільного телефону є обов’язковою при призначенні пільги та субсидії у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення. Використання одного номера кількома субсидіантами/пільговиками технічно не передбачено. Якщо ви вже зареєструвались в особистому кабінеті субсидіанта/пільговика як субсидіант, то повторно реєструватись як пільговик не потрібно.
Звертаємо увагу на те, що без номера мобільного телефону неможливо отримувати SMS-повідомлення від Ощадбанку про стан розрахунків з комунальними підприємствами та використовувати особистий кабінет пільговика.
- Як пільговику отримувати смс про стан розрахунків про комунальні послуги та зареєструватися в особистому кабінеті пільговика?
Для цього необхідно:
- Звернутись до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення з проханням доповнити свої персональні дані номером мобільного телефону. Якщо пільговик вже надавав свій номер мобільного телефону, звертатись повторно не потрібно.
- Зареєструватися в особистому кабінеті пільговика на сайті Ощадбанку, ввівши свій номер мобільного телефону.
- Що можна дізнатися у контакт-центрі Ощадбанку ( 0-800-210-800) з приводу субсидій/ пільг?
– суму перерахованих Ощадбанком коштів за субсидією/пільгою на рахунки комунальних підприємств;
– суму, яку потрібно доплатити за комунальні послуги;
– перелік комунальних послуг, за якими відсутня інформація і які потрібно оплатити згідно з квитанціями;
– залишок субсидії/пільги на поточний день;
– інформацію щодо реєстрації та користування особистим кабінетом одержувача субсидії/пільговика.
- Як відбуватиметься оплата комунальних послуг?
Щомісячно комунальні підприємства надають Ощадбанку дані щодо обсягів спожитих комунальних послуг кожним одержувачем субсидії/пільговиком. На підставі цієї інформації Ощадбанк перераховує кошти за субсидією/пільгою комунальним підприємствам. Якщо комунальне підприємство не уклало договір з Ощадбанком або не надало Ощадбанку інформацію щодо заборгованості, кошти за послуги підприємству перераховано не буде.
- Коли відбуватиметься перерахування коштів Ощадбанком на рахунки комунальних підприємств?
Ощадбанк перераховує кошти комунальним підприємствам до 18 числа кожного місяця
- Яким чином субсидії/пільги розподіляються на використані комунальні послуги?
Положенням про порядок призначення житлових субсидій, затвердженим постановою КМУ від 21.10.1995 №848 (зі змінами та доповненнями), та Порядком надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі, затвердженим постановою КМУ від 17.04.2019 № 373 (зі змінами та доповненнями), встановлюється така послідовність перерахування коштів за комунальні послуги (витрати):
1. Тепло
2. Газ
3. Гаряча вода
4. Холодна вода
5. Електрика
6. Сміття
7. Житло (послуги з управління багатоквартирним будинком)
- За які послуги потрібно доплатити?
Протягом доби після перерахування коштів Ощадбанком на рахунки комунальних підприємств клієнту надійде SMS, в якому буде вказано послуги, за які потрібно доплатити власними коштами, та розмір доплати.
Якщо комунальне підприємство не уклало договір з Ощадбанком або не надало Ощадбанку інформацію щодо заборгованості, кошти за послуги підприємству перераховано не буде. Ці кошти буде використано на інші комунальні послуги в наступні місяці. Оплачуйте послуги комунального підприємства згідно з квитанціями.
- Якщо клієнт не отримав смс з переліком комунальних послуг для доплати?
Якщо клієнт надав номер мобільного телефону до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення та з певних причин не отримав SMS від Ощадбанку, йому слід звернутись після 20-го числа до контакт-центру Ощадбанку за тел.: 0 800 210 800.
Крім того, для одержувачів житлової субсидії/пільговиків створено персональний кабінет, який містить всю необхідну інформацію про рух коштів, а саме: залишок субсидії/пільги, розмір нарахованої субсидії/пільги, перелік комунальних послуг, оплачених за рахунок субсидії/пільги (при надходженні інформації від постачальників комунальних послуг). Для доступу до персонального кабінету необхідно мати особистий мобільний телефон, на який буде відправлено спеціальний одноразовий код доступу.
- Як дізнатися про заборгованість за використані послуги?
Щоб отримати інформацію щодо спожитих послуг, нарахованих сум за комунальні послуги, розміру заборгованості/переплати слід звертатись до надавачів комунальних послуг.
- Як перевірити, що борг за послуги погашено?
Інформацію щодо наявності заборгованості можна переглянути у квитанціях надавачів комунальних послуг.
- Як дізнатись суму залишку коштів?
Якщо клієнт споживав комунальні послуги ОЩАДно (на суму, меншу за розмір субсидії/пільги), то за поточний місяць буде сформовано залишок коштів. Він зберігатиметься та переноситиметься на наступний місяць – і так до завершення опалювального сезону.
Ця інформація доступна в контакт-центрі Ощадбанку та персональному кабінеті.
- Чи змінюється сума залишку протягом опалювального періоду?
Сума залишку може змінюватись щомісяця як у більший, так і в менший бік залежно від споживання послуг. Наприклад, якщо в поточному місяці спожито менший обсяг послуг ніж у попередньому, то розмір залишку збільшиться, і навпаки.
- Як отримати кошти з залишку?
Кожного місяця, коли клієнт споживає комунальні послуги на суму, меншу за розмір субсидії/пільги, формується позитивний залишок. Невикористаний залишок за субсидією/пільгою зберігається в Ощадбанку для покриття спожитих комунальних послуг у наступному місяці.
Якщо клієнт споживав комунальні послуги ОЩАДно протягом всього опалюваного сезону, по його завершенні фінальний залишок коштів за субсидією/пільгою буде перераховано на його поточний рахунок в Ощадбанку після 1 червня. Рахунок для перерахування фінального залишку коштів за субсидією/пільгою необхідно відкрити самостійно.
- Протягом якого часу можна зняти фінальний залишок коштів за субсидією/пільгою?
Фінальний залишок коштів за субсидією/пільгою буде доступний для зняття після того як клієнт отримає SMS у червні про надходження фінального залишку коштів за субсидією/пільгою на свій поточний рахунок.