ПОДАННЯ ЗВІТНОСТІ В ЕЛЕКТРОННОМУ ВИГЛЯДІ ТА ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ СЕРВІСІВ
В Україні активно впроваджується застосування електронного цифрового підпису, використання електронних сервісів та подання звітності в електронному вигляді як крок до розвитку інформаційного суспільства.
Для подання звітності в електронному вигляді засобами електронного зв’язку необхідно виконати наступні кроки:
- Отримати в Акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно –довідкового департаменту ДФС ( інформація щодо порядку отримання та пунктів обслуговування на сайті https://acskidd.gov.ua) або іншому АЦСК електронно-цифровий підпис.
- Приєднатись до Договору, надіславши Заяву про приєднання до Договору в електронному вигляді з використанням отриманого електронного цифрового підпису за допомогою Електронного кабінету платника (https://cabinet.sfs.gov.ua) або іншого програмного забезпечення.
Фізичні особи, які не є самозайнятими особами, автоматично вважаються суб’єктами електронного документообігу та мають право подавати електронні документи до контролюючих органів виключно з використанням ЕЦП.
- Подавати звітність в електронному вигляді за допомогою Електронного кабінету платника (https://cabinet.sfs.gov.ua) або іншого програмного забезпечення. Підтвердженням про прийняття звітності є отримання другої квитанції з реєстраційним номером та відміткою «Прийнято».
В Електронному кабінеті платника можливо не тільки заповнити, переглянути, роздрукувати та надіслати звітність, а й скористатися іншими сервісами.
Доступ до електронного кабінету здійснюється через мережу Internet та не потребує використання чи встановлення будь-якого додаткового програмного забезпечення.
На офіційній сторінці електронного кабінету (https://cabinet.sfs.gov.ua) розміщені інструкція користувача та відеоуроки. При виникненні питань з приводу користування електронним кабінетом можна звернутися за телефоном 0800501007.
Електронний кабінет складається з двох функціональних частин:
відкритої (загальнодоступної, якою можна користуватися без ідентифікації особи), яка надає доступ до інформації з публічних реєстрів, інформації про граничні терміни сплати податків, зборів, обов’язкових платежів та подання звітності (податковий календар), перегляд та друк бланків податкової звітності, заповнення декларації про майновий стан і доходи для громадян, контакти та адреси діючих центрів обслуговування платників;
та приватної (особистого кабінету). Вхід до особистого кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису, що сертифікований у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів, зокрема, безкоштовно а АЦСК Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (https://acskidd.gov.ua).
У приватній частині електронного кабінету в залежності від типу платника (юридична особа, фізична особа - суб’єкт підприємницької діяльності, громадянин, посадова особа державного органу тощо) надається доступ до наступних сервісів:
- персоніфікований податковий календар
- перегляд облікових даних платника
- подання звітності в електронному вигляді до органів ДФС, пенсійного фонду та статистики
- перегляд та друк раніше поданої звітності
- перегляд вхідних/вихідних документів
- листування з органами ДФС
- подання заяв, запитів для отримання інформації
- інформація про стан розрахунків з бюджетом
- реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування до них у Єдиному реєстрі податкових накладних
- інформація з Єдиного реєстру податкових накладних
- інформація з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного адміністрування ПДВ
- інформація з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного адміністрування реалізації пального.
Громадяни, маючи електронний цифровий підпис, через Електронний кабінет платника можуть подати облікову картку фізичної особи – платника податків за формою 1ДР для присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків, заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб (ДРФО) за формою 5ДР, сформувати запит про суми виплачених доходів та утриманих податків з ДРФО, заповнити та подати декларацію про майновий стан і доходи.
Крім вищезгаданих, на веб-порталі Державної фіскальної служби України (http://sfs.gov.ua) розміщені ще такі електронні сервіси, як:
- Дізнайся більше про свого бізнес-партнера (http://sfs.gov.ua/businesspartner) - перевірка потенційних бізнес-партнерів щодо сумлінності сплати податків до бюджету);
- Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (http://zir.sfs.gov.ua) - універсальна система пошуку, орієнтована на пошук запитання-відповіді з Бази знань, нормативного (інформаційного) документа або письмового звернення з відповіддю;
- Антикорупційний сервіс "Пульс" (http://sfs.gov.ua/others/puls-) - можливість цілодобового повідомлення про неправомірні дії або бездіяльність працівників ДФС;
- Електронна звітність (http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist) – інформація платникам податків про електронну звітність, нормативне забезпечення, інформаційно-аналітичне забезпечення та ін.
В розділі «Бюджетні рахунки» (http://sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/) розміщена інформація про реквізити рахунків, відкритих органами Казначейства для зарахування податків, зборів, митних та інших платежів до бюджету та єдиного внеску.
Використання електронних сервісів, зокрема звітування в електронному вигляді, дозволить заощадити робочий час та спростити ведення бізнесу.
Вишгородська ДПІ
Вишгородського управління ГУ ДФС у Київській області